İçindekiler
D700 nedir?
D700 frekans konvertörüdür. Diğer bir ifade ile D700, AC motor sürücüsüdür. D700 alternatif akım ile çalışan motorların hız kontrolünde kullanılır.
FR-D700, FR-D720S, FR-D740 ve D700-SC Mitsubishi kodları ile başlayan inverter, motor sürücü, frekans konvertörü ait tüm bilgileri burada bulabilirsiniz.
D700-SC Özellikleri
- V/f Kontrol,
- Vektör Kontrol,
- Offline autotuning,
- 1Hz de %150 başlangıç torku,
- Tuş takımı üzerinde potansiyometre,
- 0,5sn %200 aşırı yüklenme kapasitesi,
- 0,2Hz ~ 400Hz arası frekans aralığı,
- PID fonksiyonu,
- Dancer Kontrol fonksiyonu,
- Flying start fonksiyonu,
- Dahili RS485 haberleşme protokolü,
- MODBUS-RTU haberleşme,
- 5 dijital input, 4 dijital output,
- 2 analog input, 1 analog output,
- Dahili EMC filtre yoktur.
Örnek Uygulama Alanları
Basit Uygulamalar
Konveyör Motorları
Küçük Fan ve Pompa Motorları
Şişirme Makinaları
Mitsubishi D700 SC kaç kw olduğunu anlamak için ürünün tam koduna bakılması gerekir. Cihazın önünde veya sağ yanındaki etikette cihazın tam kodu yazmaktadır. Ürünün tam kodu FR ile başlamaktadır. Bu koda göre aşağıdaki tablodan karşılaştırabilirsiniz.
D700-SC Modelleri
Monofaze Beslemeli Modeller
Giriş: 1 Faz 220VAC – 50/60Hz
Çıkış: 3 Faz 220VAC – 0-400Hz
(Motor Trifaze olmalıdır)
Art. No | Ürün Kodu | Gücü (kW) | Çıkış Akımı |
---|---|---|---|
247595 | FR-D720S-008SC-EC | 0.10 kW | 0.8 A |
247596 | FR-D720S-014SC-EC | 0.20 kW | 1.4 A |
247597 | FR-D720S-025SC-EC | 0.40 kW | 2.5 A |
247598 | FR-D720S-042SC-EC | 0.75 kW | 4.2 A |
247599 | FR-D720S-070SC-EC | 1.5 kW | 7 A |
247600 | FR-D720S-100SC-EC | 2.2 kW | 10 A |
Not: Tablodaki akım değeri, sürücünün motora uyguladığı çıkış akımıdır. Sigorta seçimi için, giriş akımı değeri kullanılmalıdır.
Trifaze Beslemeli Modeller
Giriş: 3 Faz 380VAC – 50/60Hz
Çıkış: 3 Faz 380VAC – 0-400Hz
Art. No | Ürün Kodu | Gücü (kW) | Çıkış Akımı |
---|---|---|---|
247601 | FR-D740-012SC-EC | 0.40 kW | 1.2 A |
247602 | FR-D740-022SC-EC | 0.75 kW | 2.2 A |
247603 | FR-D740-036SC-EC | 1.5 kW | 3.6 A |
247604 | FR-D740-050SC-EC | 2.2 kW | 5 A |
247605 | FR-D740-080SC-EC | 3.7 kW | 8 A |
247606 | FR-D740-120SC-EC | 5.5 kW | 12 A |
247607 | FR-D740-160SC-EC | 7.5 kW | 16 A |
Not: Tablodaki akım değeri, sürücünün motora uyguladığı çıkış akımıdır. Sigorta seçimi için, giriş akımı değeri kullanılmalıdır.
D700-SC Dış Ölçüleri
D700-SC, FR-D700-SC Dış Ölçüleri, Kasa Ölçüleri, Dış Ebatları, Genişliği, Yüksekliği, Derinliği
Monofaze Ölçüler | Gen. (mm) | Yük. (mm) | Der. (mm) |
---|---|---|---|
FR-D720S-025SC-EC (0.40 kW) | 68 | 128 | 142.5 |
FR-D720S-042SC-EC (0.75 kW) | 68 | 128 | 162.5 |
FR-D720S-070SC-EC (1.5 kW) | 108 | 128 | 155.5 |
FR-D720S-100SC-EC (2.2 kW) | 140 | 150 | 145 |
_____________________ | - | - | - |
Trifaze Ölçüler | Gen. (mm) | Yük. (mm) | Der. (mm) |
---|---|---|---|
FR-D740-012SC-EC (0.40 kW) | 108 | 128 | 129.5 |
FR-D740-022SC-EC (0.75 kW) | 108 | 128 | 129.5 |
FR-D740-036SC-EC (1.5 kW) | 108 | 128 | 135.5 |
FR-D740-050SC-EC (2.2 kW) | 108 | 128 | 155.5 |
FR-D740-080SC-EC (3.7 kW) | 108 | 128 | 165.5 |
FR-D740-120SC-EC (5.5 kW) | 220 | 150 | 155 |
FR-D740-160SC-EC (7.5 kW) | 220 | 150 | 155 |
_____________________ | - | - | - |
D700-SC Manual, Kullanma Kılavuzu, Teknik Döküman, PDF
Mitsubishi D700, FR-D700, D700SC-EC, D700-SC, FR-D720S, FR-D740 Kullanma Kılavuzu, Manual, Instruction Manual, Teknik Döküman
D700-SC İlave Kartlar ve Opsiyonlar
D700-SC Taşınabilir Tuş Takımı PU Parametre Ünitesi
Taşınabilir tuş takımı PU parametre ünitesi, pano üzerine montaj edildiğinde uzaktan parametre değiştirme, inverterin çalıştırılması, frekansın veya akımın izlenmesi gibi işlemlere olanak sağlar.
Art. No | Kod | Açıklama |
---|---|---|
214795 | FR-PA07 | Standart tip (D700 üzerine takılamaz) (Panoya montaj edilebilir) |
166134 | FR-PU07 | LCD ekranlı kontrol ünitesi (D700 üzerine takılamaz) (Panoya montaj edilebilir) |
242151 | FR-PU07-01 | LCD ekranlı kontrol ünitesi (D700 üzerine takılamaz) (Panoya montaj edilemez) |
- | ____________ | - |
Not : Yukarıdaki üniteler FR-E800-EPA, FR-E800-EPB, FR-E800-EPC modellerinde kullanılamaz.
Not : Parametre ünitesi ile sürücü arasında haberleşme için uzatma kablosu gereklidir.
Aksesuarlar
Art. No | Parametre Ünitesi Kabloları |
---|---|
70727 | FR-A5CBL 1 PU ünitesini pano kapısına taşıma kablosu RJ45 jaklı, 1m |
70728 | FR-A5CBL 2.5 PU ünitesini pano kapısına taşıma kablosu RJ45 jaklı, 2,5m |
70729 | FR-A5CBL 5 PU ünitesini pano kapısına taşıma kablosu RJ45 jaklı, 5m |
157515 | FR-ADP PU ünitesi bağlantı aparatı (dişi<>dişi, RJ45) |
D700-SC Frenleme Direnci Değerleri
(Direk Bağlanabilir)
D700-SC Monofaze Sürücüler için Frenleme Direnci Değerleri
Art. No | Kod (FR-ABR, FR-ABR-H) | Direnç değeri |
---|---|---|
46788 | FR-ABR-0.4K (Monofaze 0.40 kW için) | 200 ohm, 60W |
46602 | FR-ABR-0.75K (Monofaze 0.75 kW için) | 100 ohm, 80W |
46787 | FR-ABR-2.2K (Monofaze 1.5 kW için) | 60 ohm, 120W |
46787 | FR-ABR-2.2K (Monofaze 2.2 kW için) | 60 ohm, 120W |
D700-SC Trifaze Sürücüler için Frenleme Direnci Değerleri
Art. No | Kod (FR-ABR, FR-ABR-H) | Direnç değeri |
---|---|---|
46411 | FR-ABR-H0.75K (Trifaze 0.75 kW için) | 700 ohm, 75W |
46603 | FR-ABR-H1.5K (Trifaze 1.5 kW için) | 350 ohm, 115W |
46412 | FR-ABR-H2.2K (Trifaze 2.2 kW için) | 250 ohm, 120W |
46413 | FR-ABR-H3.7K (Trifaze 3.7 kW için) | 150 ohm, 155W |
50045 | FR-ABR-H5.5K (Trifaze 5.5 kW için) | 110 ohm, 185W |
50049 | FR-ABR-H7.5K (Trifaze 7.5 kW için) | 75 ohm, 340W |
RFI / EMC Filtreler
FR-D720S Monofaze modeller için Standart RFI / EMC filtreler
Art. No | Ürün_Kodu____________ |
---|---|
312348 | FFR-CS-050-14A-SF1 (Monofaze 0.10 kW için) |
312348 | FFR-CS-050-14A-SF1 (Monofaze 0.20 kW için) |
312348 | FFR-CS-050-14A-SF1 (Monofaze 0.40 kW için) |
312348 | FFR-CS-050-14A-SF1 (Monofaze 0.75 kW için) |
312349 | FFR-CS-080-20A-SF1 (Monofaze 1.5 kW için) |
312350 | FFR-CS-110-26A-SF1 (Monofaze 2.2 kW için) |
FR-D720S Monofaze modeller için "Düşük Sızıntılı" RFI / EMC filtreler (Low leakage version)
Art. No | Ürün_Kodu________________ |
---|---|
312351 | FFR-CS-050-14A-SF1-LL (Monofaze 0.10 kW için) |
312351 | FFR-CS-050-14A-SF1-LL (Monofaze 0.20 kW için) |
312351 | FFR-CS-050-14A-SF1-LL (Monofaze 0.40 kW için) |
312351 | FFR-CS-050-14A-SF1-LL (Monofaze 0.75 kW için) |
312352 | FFR-CS-080-20A-SF1-LL (Monofaze 1.5 kW için) |
312353 | FFR-CS-110-26A-SF1-LL (Monofaze 2.2 kW için) |
FR-D740 Trifaze modeller için Standart RFI / EMC filtreler
Art. No | Ürün_Kodu______________ |
---|---|
312332 | FFR-CSH-036-8A-SF1 (Trifaze 0.40 kW için) |
312332 | FFR-CSH-036-8A-SF1 (Trifaze 0.75 kW için) |
312332 | FFR-CSH-036-8A-SF1 (Trifaze 1.5 kW için) |
312333 | FFR-CSH-080-16A-SF1 (Trifaze 2.2 kW için) |
312333 | FFR-CSH-080-16A-SF1 (Trifaze 3.7 kW için) |
312356 | FFR-MSH-170-30A-SF1 (Trifaze 5.5 kW için) |
312356 | FFR-MSH-170-30A-SF1 (Trifaze 7.5 kW için) |
FR-D740 Trifaze modeller için "Düşük Sızıntılı" RFI / EMC filtreler (Low leakage version)
Art. No | Ürün_Kodu___________________ |
---|---|
312334 | FFR-CSH-036-8A-SF1-LL (Trifaze 0.40 kW için) |
312334 | FFR-CSH-036-8A-SF1-LL (Trifaze 0.75 kW için) |
312334 | FFR-CSH-036-8A-SF1-LL (Trifaze 1.5 kW için) |
312345 | FFR-CSH-080-16A-SF2-LL (Trifaze 2.2 kW için) |
312345 | FFR-CSH-080-16A-SF2-LL (Trifaze 3.7 kW için) |
312346 | FFR-MSH-170-30A-SF1-LL (Trifaze 5.5 kW için) |
404037 | FFR-MSH-170-30A-SB2-LL (Trifaze 5.5 kW için) (Dikey Montaj) |
312346 | FFR-MSH-170-30A-SF1-LL (Trifaze 7.5 kW için) |
404037 | FFR-MSH-170-30A-SB2-LL (Trifaze 7.5 kW için) (Dikey Montaj) |
AC Şok Bobini (Giriş) (FR-BAL, FR-BAL-B)
Art. No | Ürün Kodu |
---|---|
Art. No | Monofaze sürücüler için |
56858 | FR-BAL 10mH 5.5A (0.40 kW için) |
65511 | FR-BAL 10mH 8A (0.75 kW için) |
Art. No | Trifaze sürücüler için |
87244 | FR-BAL-B-4.0K (0.75 kW için) |
87244 | FR-BAL-B-4.0K (1.5 kw için) |
87244 | FR-BAL-B-4.0K (2.2 kW için) |
87244 | FR-BAL-B-4.0K (3.7 kW için) |
87245 | FR-BAL-B-5.5K (5.5 kW için) |
87246 | FR-BAL-B-7.5K (7.5 kW için) |
DC Şok Bobini
Art. No | Kod (FFR-HEL, FFR-HEL-H) |
---|---|
Art. No | Monofaze sürücüler için |
238357 | FFR-HEL-0.4K-E (0.40 kW için) |
238358 | FFR-HEL-0.75K-E (0.75 kW için) |
238359 | FFR-HEL-1.5K-E (1.5 kW için) |
238360 | FFR-HEL-2.2K-E (2.2 kW için) |
Art. No | Trifaze sürücüler için |
238343 | FFR-HEL-H0.75K-E (0.75 kW için) |
238344 | FFR-HEL-H1.5K-E (1.5 kW için) |
238345 | FFR-HEL-H2.2K-E (2.2 kW için) |
238346 | FFR-HEL-H3.7K-E (3.7 kW için) |
238347 | FFR-HEL-H5.5K-E (5.5 kW için) |
238348 | FFR-HEL-H7.5K-E (7.5 kW için) |
Software ve Bağlantı Aksesuarları
Art. No | Kod |
---|---|
275503 | FR-Configurator2 Bağlantı yazılımı |
88426 | SC-FR-PC Bağlantı kablosu, RS232 >> RS485 |
155606 | USB-RS232 USB >> RS232 dönüştürücü |
RS-485 Bağlantı Aksesuarları
Art. No | Kod |
---|---|
167612 | FR-RJ45-HUB 10 Modbus HUB, max 8 inv. |
167613 | FR-RJ45-HUB 4 Modbus HUB, max 2 inv. |
167614 | FR-RJ45-TR Modbus hat sonlandırıcı |
D700-SC Alarm Kodları, Arıza Kodları, Hata Kodları, Error Kodları
Mitsubishi D700, FR-D700, D700SC-EC, D700, D700-SC, Mitsubishi Alarm Kodları, Mitsubishi Arıza Kodları, Mitsubishi Hata Kodları, Mitsubishi Error Kodları, Türkçe
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "HOLD", "H0Ld" |
Adı | Parametre ünitesi kilidi |
Açıklama | Tuş takımı kilidi devrede. (Sadece STOP/RESET butonu çalışır) MODE tuşuna 2 saniyeden fazla basılı tutun sonra bırakın. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "LOCD", "L0Cd" |
Adı | Şifre kilitli |
Muhtemel sebepler | Şifre fonksiyonu aktif. Parametrenin görüntülenmesi ve ayarlanması kısıtlıdır. Şifre kaldırmak için veya şifrelemek için Pr. 297 içine şifrenizi giriniz. Daha önce cihaz şifrelenmiş ise doğru şifreyi girmeniz gerekmektedir. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "Er1", "Er 1", "Er I", "Error 1" |
Adı | Parametre yazma hatası |
Muhtemel sebepler | Bu duruma neden olabilecek sebepler; * 1. sebep: Eğer parametre değiştirmeye çalışıyorsanız, PR. 77 parametre değiştirme korumasının devrede olabilir. Pr. 77 kontrol edilmeli. * 2. sebep: Frekans atlama ayar aralığı çakışıyor olabilir. Pr. 31, Pr. 32, Pr. 33, Pr. 34, Pr. 35 ve Pr. 36 kontrol edilmeli. * 3. sebep: Parametre ünitesi ile inverter normal iletişim kuramıyor olabilir. Parametre ünitesinin bağlantısını kontrol edilmeli. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "Er2", "Er 2", "Error 2" |
Adı | Sürücü çalışıyorken parametre yazma hatası |
Muhtemel sebepler | Eğer sürücü çalışıyorken parametre değiştirmeye çalışıyorsanız, PR. 77 parametre değiştirme koruması devrede olabilir. Sürücüyü durdurun ve değiştirmek istediğiniz parametreyi değiştirin. Sürücüyü durdurmadan parametre değiştirmek istiyorsanız Pr. 77 = 2 yapılmalıdır. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "Er3", "Er 3", "Error 3" |
Adı | Kalibrasyon hatası |
Muhtemel sebepler | Analog giriş bias ve gain kalibrasyon değerleri çok yakın. Kalibrasyon parametrelerinde (C3, C4, C6 veya C7 ayarlarında) sorun olabilir. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "Er4", "Er 4", "Error 4" |
Adı | Parametre değiştirme anında Mod belirleme hatası |
Muhtemel sebepler | Bu duruma neden olabilecek sebepler; * 1. sebep: Sürücü EXT veya NET modunda iken parametre değiştirmek istendiğinde bu hata görünüyor olabilir. Parametre değiştirebilmek için iki farklı yol vardır. Birinci yol: Sürücüyü PU moduna getirip parametre değiştirmek. İkinci yol: Pr. 77 ayarı 2 yapılırsa sürücüyü PU moduna getirmeye gerek kalmadan parametre değiştirilebilir. * 2. Sebep: Eğer harici bir parametre ünitesi taktıysanız Pr. 551 ayarını kontrol ediniz. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "Err.", "Error" |
Adı | İnverter reset |
Muhtemel sebepler | Bu duruma neden olabilecek sebepler; * 1. sebep: İnvertere reset komutu verildiği zaman görüntülenir. İnverter resetleme komutu, parametre ünitesinden veya haberleşme üzerinden veya terminal girişinden reset komutu verilmiş olabilir. İnverteri kapatıp açtığınızda düzelmiyorsa hala reset komutu geliyor olabilir. * 2. sebep: İnverterin elektrik enerjisi kesildiğinde bir anlık ekranda görüntülenir. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "OL", "0L" |
Adı | Hataya geçme önleme (aşırı akım) İngilizce adı: Stall prevention (overcurrent) İstenmeyen duruş engeli |
Muhtemel sebepler | Motor yüksek akım çekiyor. Bu sebepten, sürücünün "hataya geçmesini önleme sistemi" devreye girmiştir. Sürücü, aşırı yük akımı algıladığında motoru hemen durdurmamak için "hataya geçme önleme sistemi" ile donatılmıştır. Sürücünün çıkış akımı, durma önleme işletim seviyesini (Pr.22 Stall prevention operation level) aştığında, bu fonksiyon sürücünün aşırı akım hatasına neden olmasını önlemek için, oluşan aşırı yük akımı normale dönene kadar frekansa müdahale eder. Bu duruma neden olabilecek sebepler; * 1. sebep: Eğer sürücü hızlanma anında bu hata gerçekleşiyor ise; Sürücü, kalkış yaparken aşırı yük akımı oluştuğunda frekanstaki artışı durdurur ve ekranda OL uyarısı görüntülenir. Aşırı yük akımı normale döndüğünde frekansı istenen değere kadar artırır. Eğer aşırı yük akımı belirli süre içinde normale dönmez ise sürücü hataya geçer ve motoru durdurur. * 2. sebep: Eğer sürücü sabit hızda çalışırken bu hata gerçekleşiyor ise; Sürücü, sabit hızda çalışırken aşırı yük akımı oluştuğunda frekansı düşürür ve ekranda OL uyarısı görüntülenir. Aşırı yük akımı normale döndüğünde frekansı istenen değere kadar artırır. Eğer aşırı yük akımı belirli süre içinde normale dönmez ise sürücü hataya geçer ve motoru durdurur. * 3. sebep: Eğer sürücü yavaşlama anında bu hata gerçekleşiyor ise; Sürücü, yavaşlarken veya duruş yaparken aşırı yük akımı oluştuğunda frekanstaki azalmayı durdurur ve ekranda OL uyarısı görüntülenir. Aşırı yük akımı normale döndüğünde frekansı istenen değere kadar düşürür. Eğer aşırı yük akımı belirli süre içinde normale dönmez ise sürücü hataya geçer ve motoru durdurur. |
Yapılması gereken | * Yükün çok ağır olmadığını kontrol edin. Mekanik bir sıkışma olabilir. Yük ağırlığını azaltın. * Pr.0 Tork ayarı kontrol edilmeli. Yükseltmek veya düşürmek gerekiyor olabilir. * Pr.7 Hızlanma zamanı kontrol edilmeli. Yükseltmek gerekiyor olabilir. * Pr.8 Yavaşlama zamanı kontrol edilmeli. Yükseltmek gerekiyor olabilir. * Pr.13 Başlangıç frekansı kontrol edilmeli. Düşürmek gerekiyor olabilir. * Pr.22 Durma önleme işletim seviyesi (Stall prevention operation level) kontrol edilmeli. Yükseltmek veya düşürmek gerekiyor olabilir. * Genel amaçlı manyetik akı vektör kontrolünü deneyin. (General-purpose magnetic flux vector control) * Pr.14 Yük yapısı çalışma seçiminin (Load Pattern) uygunluğu kontrol edilmelidir. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "oL" |
Adı | Hataya geçme önleme (aşırı gerilim) İngilizce adı: Stall prevention (overvoltage) İstenmeyen duruş engeli |
Muhtemel sebepler | Sürücü içindeki DC bara gerilimi aşırı yükseldi. Bu sebepten, sürücünün "hataya geçmesini önleme sistemi" devreye girmiştir. Sürücü yavaşlama anında, motorun rejeneratif enerjisi, sürücünün rejeneratif enerji kapasitesini aşacak şekilde aşırı hale gelirse, bu fonksiyon, aşırı gerilim oluşmasını önlemek için frekanstaki düşüşü durdurur. Rejeneratif enerji miktarı normale döndüğünde, yavaşlama yeniden başlar. |
Yapılması gereken | * Pr.8 Yavaşlama zamanı kontrol edilmeli. Yükseltmek gerekiyor olabilir. * Rejenerasyon önleme fonksiyonunu aktif etmeyi deneyebilirsiniz. Rejenerasyon önleme fonksiyonu (Pr.882 = 1) seçildiğinde motorun rejeneratif enerjisi aşırı hale gelirse, bu fonksiyon aşırı gerilim açmasını önlemek için hızı artırır. Fakat bu durum istenen duruş zamanını uzatacaktır. Rejenerasyon önleme fonksiyonunun ilgili parametreleri (Pr.882, Pr.883, Pr.885, Pr.886) * Frenleme direnci bağlamayı deneyebilirsiniz. * Frenleme direnci varsa direnç değerini kontrol ediniz. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "PS", "P5" |
Adı | Parametre ünitesi stop (PU stop) |
Muhtemel sebepler | Parametre ünitesi üzerindeki STOP butonuna basmış olabilirsiniz. Tekrar çalıştırmak için önce sürücünün start sinyalini kesiniz. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "RB", "r6" |
Adı | Rejeneratif fren ön alarmı |
Muhtemel sebepler | Sürücü çalışırken oluşan rejeneratif fren yükü, Pr.70 te tanımlanan "Özel rejeneratif fren yükü" değerinin % 85'ini aşarsa bu uyarı görüntülenir. Oluşan rejeneratif fren yükü % 100'e ulaşırsa, rejeneratif bir aşırı gerilim hatası (E.OV) oluşur. Bu uyarı oluştuğunda dijital çıkış almak istiyorsanız, herhangi bir dijital çıkışı "RBP signal" olarak ayarlayabilirsiniz. |
Yapılması gereken | * Frenleme direnci bağlamayı deneyebilirsiniz. * Frenleme direnci varsa direnç değerini kontrol ediniz. * Pr.8 Yavaşlama zamanı kontrol edilmeli. Yükseltmek gerekiyor olabilir. * Pr.30 Rejeneratif fonksiyon seçimi ayarlarının doğru olduğunu kontrol edin. * Pr.70 Özel rejeneratif fren yükü ayarlarının doğru olduğunu kontrol edin. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "TH", "rH" |
Adı | Elektronik termik röle ön alarmı |
Muhtemel sebepler | Sürücü çalışırken oluşan termik akım, Pr.9 da tanımlanan "Elektronik termik aşırı akım" değerinin % 85'ini aşarsa bu uyarı görüntülenir. Oluşan akım miktarı % 100'e ulaşırsa, koruma devresi etkinleştirilir ve sürücü motoru durdurur. Bu uyarı oluştuğunda dijital çıkış almak istiyorsanız, herhangi bir dijital çıkışı "THP signal" olarak ayarlayabilirsiniz. |
Yapılması gereken | * Yükün çok ağır olmadığını kontrol edin. Mekanik bir sıkışma olabilir. Yük ağırlığını azaltın. * Pr.7 Hızlanma zamanı kontrol edilmeli. Yükseltmek gerekiyor olabilir. * Pr.9 Elektronik termik aşırı akım ayarlarının doğru olduğunu kontrol edin. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "MT", "nr" |
Adı | Bakım sinyal çıkışı |
Muhtemel sebepler | Sürücü, belirli bir zaman sonra bakım uyarısı vermesi için kullanılan bir sistem ile donatılmıştır. Sürücünün toplam enerjilendirme süresinin belirli bir süreye ulaştığında bu uyarı görüntülenir. |
Yapılması gereken | Pr.504 Bakım zamanlayıcısı alarmı zaman ayarıdır. Örneğin bu parametre değerine 23 girildiğinde, 2300 saat sonra uyarı verecektir. Pr.504 değeri 9999 olduğu zaman (Pr.504 = "9999") bu uyarı oluşmaz. Pr.503 toplam enerjilendirme süresini gösterir. Örneğin bu parametrenin içerisinde 18 yazıyorsa toplamda 1800 saat çalışmış demektir. Toplam enerjilendirme süresini sıfırlamak istiyorsanız Pr.503 değerini 0 yapınız. (Pr.503 = "0") |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "UV", "Uu" |
Adı | Düşük gerilim |
Muhtemel sebepler | Sürücünün besleme voltajı düşerse, kontrol devresi normal işlevleri yerine getirmeyecektir. Ek olarak, motor torku yetersiz olacak ve / veya ısı üretimi artacaktır. Bunu önlemek için, besleme voltajı yaklaşık 115VAC'nin (380V sürücüler için yaklaşık 230VAC) altına düşerse, bu fonksiyon sürücü çıkışını durdurur ve "UV" uyarısı görüntülenir. Voltaj normale döndüğünde alarm sıfırlanır. |
Yapılması gereken | Besleme voltajının normal olup olmadığını kontrol edin. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "SA", "5A" |
Adı | Güvenli duruş (Safety stop) |
Muhtemel sebepler | Sürücü, güvenli durdurma (Safety stop) sistemi ile donatılmıştır. Sürücü, fabrika ayarı olarak S1 ile SC arasında ve S2 ile SC arasında kısa devre kablosu takılı olarak gönderilmektedir. Güvenli durdurma işlevi devreye girdiğinde görüntülenir. (çıkış kapatma sırasında) |
Yapılması gereken | Sürücüye çalışma izni verilebilmesi için S1 ile SC terminalleri arasında ve S2 ile SC terminalleri arasında kısa devre olmalıdır. Güvenli durdurma işlevini kullanmıyorsanız, S1 ile SC terminalleri arasındaki veya S2 ile SC terminalleri arasındaki kısa devre kablosunun takılı olduğunu kontrol ediniz. Eğer, kısa devre kablolarının yerine harici bir sistemden sinyal geliyorsa, harici sistemden çalışma izni verilmesini sağlayınız. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "FN" |
Adı | Fan alarmı |
Muhtemel sebepler | Sürücünün üzerindeki soğutma fanı arızalandığında, panel göstergesinde soğutma fanı alarmı "FN" görüntülenir. |
Yapılması gereken | Soğutma fanını kontrol ediniz. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E.OC1", "E.0C1", "E.0C 1" (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "OC During Acc" olarak görüntülenir) |
Adı | Hızlanma sırasında aşırı akım duruşu hatası |
Muhtemel sebepler | Hızlanma sırasında sürücünün çıkış akımı, nominal akımın yaklaşık % 200'ünü aştığında, koruma sistemi devreye girer ve motor durdurulur. |
Yapılması gereken | * Sürücünün motor tarafındaki çıkışında kısa devre veya topraklama hatası olup olmadığını kontrol edin. * Motor kabloları hasar görmüş olabilir. Kısa devre olmadığını kontrol ediniz. * Sürücüde rejenerasyonun sık yapılmadığını kontrol edin. (Rejenerasyon oluştuğunda, çıkış voltajı V/f referans değerinden daha büyük olur ve motor akımındaki artış nedeniyle aşırı akım oluşur.) * Pr.7 Hızlanma zamanı kontrol edilmeli. Yükseltmek gerekiyor olabilir. * Asansör benzeri kaldırma indirme uygulaması yapıyorsanız, aşağı doğru hızlanma süresi fazla yüksek olabilir. Kontrol ediniz. * Pr.19 Baz frekansı voltajının doğru ayarlandığını kontrol ediniz. (Motor etiket voltajına uygun olmalıdır) * Pr.22 Durma önleme işletim seviyesi (Stall prevention operation level) kontrol edilmeli. Düşürmek gerekiyor olabilir. * Son olarak sürücü arıza kontrolü yapılmalıdır. Kontrol şu şekilde yapılmalıdır. Sürücünün enerjisini tamamen kapatıp açınız. İlk enerji geldiğinde "E.OC1" hatası devam ediyorsa, enerjiyi kapatın, sürücü ile motor arasındaki kablo bağlantılarını ayırın, tekrar enerji verin ve sürücüyü çalıştırın. Buna rağmen "E.OC1" hatası uyarısı devam ediyorsa sürücünüz arızalanmış demektir. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E.OC2", "E.0C2", "E.0C 2" (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "Stedy Spd OC" olarak görüntülenir) |
Adı | Sabit hız sırasında aşırı akım duruşu hatası |
Muhtemel sebepler | Sabit hızda çalışma sırasında sürücünün çıkış akımı, nominal akımın yaklaşık % 200'ünü aştığında, koruma sistemi devreye girer ve motor durdurulur. |
Yapılması gereken | * Mekanik sistemde, ani yük değişikliği olabilir. Çalışırken ani yük değişikliği olmadığını kontrol edin. * Sürücünün motor tarafındaki çıkışında kısa devre veya topraklama hatası olup olmadığını kontrol edin. * Motor kabloları hasar görmüş olabilir. Kısa devre olmadığını kontrol ediniz. * Pr.22 Durma önleme işletim seviyesi (Stall prevention operation level) kontrol edilmeli. Düşürmek gerekiyor olabilir. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E.OC3", "E.0C3", "E.0C 3" (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "OC During Dec" olarak görüntülenir) |
Adı | Yavaşlama veya durma sırasında aşırı akım duruşu hatası |
Muhtemel sebepler | Yavaşlama veya durma sırasında sürücünün çıkış akımı, nominal akımın yaklaşık % 200'ünü aştığında, koruma sistemi devreye girer ve motor durdurulur. |
Yapılması gereken | * Mekanik sistemde sıkışma olabilir. Mekanik sistemde sıkışma olmadığını kontrol edin. * Eğer sistemde, mekanik frenleme sistemi varsa, motor daha durmadan erken devreye giriyor olabilir. Mekanik fren sisteminin doğru çalıştığını kontrol ediniz. * Sürücünün motor tarafındaki çıkışında kısa devre veya topraklama hatası olup olmadığını kontrol edin. * Motor kabloları hasar görmüş olabilir. Kısa devre olmadığını kontrol ediniz. * Pr.8 Yavaşlama zamanı kontrol edilmeli. Yükseltmek gerekiyor olabilir. * Pr.22 Durma önleme işletim seviyesi (Stall prevention operation level) kontrol edilmeli. Düşürmek gerekiyor olabilir. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E.OV1", "E.0u1", "E.0u 1", "E.Ou1", "E.Ou 1" (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "OV During Acc" olarak görüntülenir) |
Adı | Hızlanma sırasında rejeneratif aşırı gerilim duruşu hatası |
Muhtemel sebepler | Oluşan rejeneratif enerji, sürücünün içindeki DC geriliminin belirtilen değeri aşmasına neden olursa, koruma sistemi devreye girer ve sürücü motoru durdurur. Devre, güç kaynağı sisteminde üretilen bir aşırı gerilim ile de etkinleşebilir. |
Yapılması gereken | * Pr.7 Hızlanma zamanı kontrol edilmeli. Düşürmek gerekiyor olabilir. * Asansör benzeri kaldırma indirme uygulaması yapıyorsanız, aşağı doğru hızlanma süresi fazla yüksek olabilir. Kontrol ediniz. * Rejenerasyon engelleme fonksiyonu kullanmayı deneyebilirsiniz. (Pr.882, Pr.883, Pr.885, Pr.886) * Frenleme direnci bağlamayı deneyebilirsiniz. * Frenleme direnci varsa direnç değerini kontrol ediniz. * Pr.22 Durma önleme işletim seviyesi (Stall prevention operation level) kontrol edilmeli. Yükseltmek gerekiyor olabilir. * Pr.154 Durma önleme işlemi sırasında voltaj düşürme seçimini Pr.154="11" ayarlayın. Bu ayar aşırı gerilim koruma sisteminin devreye girmesini geciktirir. Not: Bu ayar kalkış ve duruşlarda geç tepkilere sebep olabilir. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E.OV2", "E.0u2", "E.0u 2", "E.Ou2", "E.Ou 2" (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "Stedy Spd OV" olarak görüntülenir) |
Adı | Sabit hız sırasında rejeneratif aşırı gerilim duruşu hatası |
Muhtemel sebepler | Oluşan rejeneratif enerji, sürücünün içindeki DC geriliminin belirtilen değeri aşmasına neden olursa, koruma sistemi devreye girer ve sürücü motoru durdurur. Devre, güç kaynağı sisteminde üretilen bir aşırı gerilim ile de etkinleşebilir. |
Yapılması gereken | * Mekanik sistemde, ani yük değişikliği olabilir. Çalışırken ani yük değişikliği olmadığını kontrol edin. * Frenleme direnci bağlamayı deneyebilirsiniz. * Frenleme direnci varsa direnç değerini kontrol ediniz. * Rejenerasyon engelleme fonksiyonu kullanmayı deneyebilirsiniz. (Pr.882, Pr.883, Pr.885, Pr.886) * Pr.22 Durma önleme işletim seviyesi (Stall prevention operation level) kontrol edilmeli. Yükseltmek gerekiyor olabilir. * Pr.154 Durma önleme işlemi sırasında voltaj düşürme seçimini Pr.154="11" ayarlayın. Bu ayar aşırı gerilim koruma sisteminin devreye girmesini geciktirir. Not: Bu ayar kalkış ve duruşlarda geç tepkilere sebep olabilir. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E.OV3", "E.0u3", "E.0u 3", "E.Ou3", "E.Ou 3" (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "OV During Dec" olarak görüntülenir) |
Adı | Yavaşlama veya durma sırasında rejeneratif aşırı gerilim duruşu hatası |
Muhtemel sebepler | Oluşan rejeneratif enerji, sürücünün içindeki DC geriliminin belirtilen değeri aşmasına neden olursa, koruma sistemi devreye girer ve sürücü motoru durdurur. Devre, güç kaynağı sisteminde üretilen bir aşırı gerilim ile de etkinleşebilir. |
Yapılması gereken | * Mekanik sistemde sıkışma olabilir. Mekanik sistemde sıkışma olmadığını kontrol edin. * Eğer sistemde, mekanik frenleme sistemi varsa, motor daha durmadan erken devreye giriyor olabilir. Mekanik fren sisteminin doğru çalıştığını kontrol ediniz. * Frenleme direnci bağlamayı deneyebilirsiniz. * Frenleme direnci varsa direnç değerini kontrol ediniz. * Pr.8 Yavaşlama zamanı kontrol edilmeli. Yükseltmek gerekiyor olabilir. * Rejenerasyon engelleme fonksiyonu kullanmayı deneyebilirsiniz. (Pr.882, Pr.883, Pr.885, Pr.886) * Pr.154 Durma önleme işlemi sırasında voltaj düşürme seçimini Pr.154="11" ayarlayın. Bu ayar aşırı gerilim koruma sisteminin devreye girmesini geciktirir. Not: Bu ayar kalkış ve duruşlarda geç tepkilere sebep olabilir. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E.THT", "E.rHr" (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "Inv. Overload" olarak görüntülenir) |
Adı | İnverter aşırı yük hatası (elektronik termik röle fonksiyonu) |
Muhtemel sebepler | Sürücü, ayarlanan normal akımdan daha fazla bir akım çekildiğinde, sürücünün arızalanmaması için bir koruma sistemi ile donatılmıştır. Sürücünün nominal akımından daha fazla bir akımın çekilmesi, sürücü içindeki çıkış transistör elemanının sıcaklığını arttırır. Eğer bu sıcaklık, belirli bir değeri aşarsa, koruma sistemi devreye girer ve motoru durdurur. (Aşırı yük kapasitesi; 60sn boyunca %150 yük, 0,5sn boyunca %200 yük) |
Yapılması gereken | * Yükün çok ağır olmadığını kontrol edin. Mekanik bir sıkışma olabilir. Yük ağırlığını azaltın. * Ortam hava sıcaklığının çok yüksek olmadığını kontrol edin. * Pr.7 Hızlanma zamanı kontrol edilmeli. Yükseltmek gerekiyor olabilir. * Pr.8 Yavaşlama zamanı kontrol edilmeli. Yükseltmek gerekiyor olabilir. * Pr.9 Elektronik termik aşırı akım rölesi ayarı kontrol edilmeli. Yükseltmek gerekiyor olabilir. Motor etiket akımına göre kontrol edilmelidir. * Pr.0 Tork ayarı kontrol edilmeli. Yükseltmek veya düşürmek gerekiyor olabilir. * Pr.14 Yük yapısı çalışma seçiminin (Load Pattern) uygunluğu kontrol edilmelidir. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E.THM", "E.rHn", "E.rHA" (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "Motor Ovrload" olarak görüntülenir) |
Adı | Motor aşırı yük hatası (elektronik termik röle fonksiyonu) |
Muhtemel sebepler | Sürücü, elektronik termik röle koruma sistemi ile donatılmıştır. Bu sistem, düşük hızlı çalışma sırasında aşırı yük veya düşük soğutma kapasitesi nedeniyle motorun aşırı ısınmasını algılar ve motorun yanmasını engeller. Önce Pr.9 ayarının % 85'ine ulaştığında ön alarm (rH) ekranda görüntülenir ardından belirli bir değeri aşarsa, koruma sistemi devreye girer ve motoru durdurur. Birden çok motor veya çok kutuplu motor gibi özel bir motoru çalıştırırken, bu tür motor (lar) elektronik termal röle koruma sistemi ile korunamayacağından, sürücü ile motor arasına bir termik röle bağlayın. |
Yapılması gereken | * Yükün çok ağır olmadığını kontrol edin. Mekanik bir sıkışma olabilir. Yük ağırlığını azaltın. * Pr.9 Elektronik termik aşırı akım rölesi ayarı kontrol edilmeli. Yükseltmek gerekiyor olabilir. Motor etiket akımına göre kontrol edilmelidir. * Pr.71 Motor tipi seçiminin uygunluğu kontrol edilmelidir. * Pr.22 Durma önleme işletim seviyesi (Stall prevention operation level) kontrol edilmeli. Yükseltmek veya düşürmek gerekiyor olabilir. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E.FIN", "E.F1n", "E.F1 n", "E.FIn", "E.FI n" (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "H/Sink O/Temp" olarak görüntülenir) |
Adı | Soğutucu aşırı ısınma hatası |
Muhtemel sebepler | Sürücü üzerindeki soğutucu aşırı ısınırsa, sıcaklık sensörü, aşırı ısınmayı algılar, koruma sistemi devreye girer ve motoru durdurur. Sıcaklık, soğutucu aşırı ısınma koruma çalışma sıcaklığının yaklaşık% 85'i olduğunda FIN sinyali verilebilir. Bu uyarı oluşmadan önce (sıcaklık yaklaşık %85'e ulaştığında) dijital çıkış almak istiyorsanız, herhangi bir dijital çıkışı "FIN signal" olarak ayarlayabilirsiniz. |
Yapılması gereken | * Soğutma fanının çalıştığını kontrol edin. Arızalanmış olabilir. * Soğutucuyu temizlemeyi deneyebilirsiniz. * Ortam hava sıcaklığının çok yüksek olmadığını kontrol edin. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E.ILF", "E.1LF" (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "Fault 14" veya "Input phase loss"olarak görüntülenir) |
Adı | Giriş faz kaybı |
Muhtemel sebepler | Sürücünün giriş beslemesinde, üç fazdan herhangi birinde, faz kaybı veya faz dengesizliği olduğunda koruma sistemi devreye girer ve motoru durdurur. |
Yapılması gereken | * Sürücünün giriş beslemesini ve kablolarını kontrol edin. * Sürücü besleme tarafındaki fazlardan biri gelmiyor olabilir. * Sürücü besleme tarafındaki fazlardan birinin voltajı düşük olabilir. * Bu hatayı almak istemiyorsanız, giriş faz kaybı korumasını kapatmak için Pr872 = "0" ayarlayın. (ÖNERİLMEZ) |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E.OLT", "E.OLr", "E.0Lr" (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "Stll Prev STP"olarak görüntülenir) |
Adı | Akım sınırlama duruşu (Stall prevention stop) |
Muhtemel sebepler | Sürücü, aşırı yük akımı algıladığında motoru hemen durdurmamak için "hataya geçme önleme sistemi" ile donatılmıştır. Sürücünün çıkış akımı, durma önleme işletim seviyesini (Pr.22 Stall prevention operation level) aştığında, bu fonksiyon sürücünün aşırı akım hatasına neden olmasını önlemek için, oluşan aşırı yük akımı normale dönene kadar frekansa müdahale eder. Bu esnada çıkış frekansı, 1 Hz'ye düşerse ve 3 saniye kalırsa, bir hata (E.OLT) görünür ve sürücü motoru durdurur. |
Yapılması gereken | * Yükün çok ağır olmadığını kontrol edin. Mekanik bir sıkışma olabilir. Yük ağırlığını azaltın. * Pr.0 Tork ayarı kontrol edilmeli. Yükseltmek veya düşürmek gerekiyor olabilir. * Pr.7 Hızlanma zamanı kontrol edilmeli. Yükseltmek gerekiyor olabilir. * Pr.8 Yavaşlama zamanı kontrol edilmeli. Yükseltmek gerekiyor olabilir. * Pr.13 Başlangıç frekansı kontrol edilmeli. Düşürmek gerekiyor olabilir. * Pr.22 Durma önleme işletim seviyesi (Stall prevention operation level) kontrol edilmeli. Yükseltmek veya düşürmek gerekiyor olabilir. * Genel amaçlı manyetik akı vektör kontrolünü deneyin. (General-purpose magnetic flux vector control) * Pr.14 Yük yapısı çalışma seçiminin (Load Pattern) uygunluğu kontrol edilmelidir. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E.BE", "E.6E", "E. BE", "E. 6E" (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "Br. Cct. Fault"olarak görüntülenir) |
Adı | Fren transistör alarmı |
Muhtemel sebepler | Sürücü, motor tarafında aşırı yüksek rejeneratif enerji oluştuğunda, sürücünün arızalanmaması için bir koruma sistemi ile donatılmıştır. Motordan gelen yüksek rejeneratif enerji nedeniyle bir fren transistörü alarmı oluştuğunda, fren transistörü alarmı algılanır ve sürücü motoru durdurur. Bu durumda, sürücünün gücü derhal KAPATILMALIDIR. |
Yapılması gereken | * Yükün çok ağır olmadığını kontrol edin. Mekanik bir sıkışma olabilir. Yük ağırlığını azaltın. * Mekanik sistemde sıkışma olabilir. Mekanik sistemde sıkışma olmadığını kontrol edin. * Frenleme direnci bağlamayı deneyebilirsiniz. * Frenleme direnci varsa direnç değerini kontrol ediniz. * Son olarak sürücü arıza kontrolü yapılmalıdır. Kontrol şu şekilde yapılmalıdır. Sürücünün enerjisini tamamen kapatıp açınız. İlk enerji geldiğinde "E.BE" hatası devam ediyorsa, enerjiyi kapatın, sürücü ile motor arasındaki kablo bağlantılarını ayırın, tekrar enerji verin ve sürücüyü çalıştırın. Buna rağmen "E.BE" hatası uyarısı devam ediyorsa sürücünüz arızalanmış demektir. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E.GF", "E.CF", "E. OF" (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "Ground Fault" olarak görüntülenir) |
Adı | Başlangıçta çıkış tarafı topraklama arızası aşırı akımı |
Muhtemel sebepler | İnverterin motor tarafında meydana gelen bir topraklama arızası nedeniyle başlatma sırasında bir topraklama arızası aşırı akımı oluşursa, inverter çıkışı kapatılır. |
Yapılması gereken | * Motorda toprak kaçağı olabilir. Motor kontrol edilmelidir. * İnverterde toprak kaçağı olabilir. İnverter kontrol edilmelidir. * Motorda ve inverterde toprak kaçağı olmadığından eminseniz, bu koruma fonksiyonunu kapatmak istiyorsanız Pr249 = 0 yapabilirsiniz.(ÖNERİLMEZ) |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E. LF", "ELF" (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "E.LF" olarak görüntülenir) |
Adı | Çıkış Faz Kaybı Hatası |
Muhtemel sebepler | İnverterin motor tarafındaki U, V, W fazlarından biri, inverter çalışması sırasında kaybolursa inverter çıkışı durdurur. |
Yapılması gereken | * Motor arızalanmış olabilir. Motor kontrol edilmelidir. * Motor kabloları hasar görmüş olabilir. Kablolar kontrol edilmelidir. * İnverter arızalanmış olabilir. İnverter kontrol edilmelidir. * Bu koruma fonksiyonunu kapatmak istiyorsanız Pr251 = 0 yapabilirsiniz.(ÖNERİLMEZ) |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E.OHT", "EOHr", "E.OHr", "E0Hr", "E.0Hr" (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "OH Fault" olarak görüntülenir) |
Adı | Harici termik röle fonksiyonu |
Muhtemel sebepler | Motora monte edilmiş olan ve motorun sıcaklığını algılayan harici termik röle veya harici sıcaklık rölesi inverteri korumaya almış. |
Yapılması gereken | * Motor aşırı ısınmış olabilir. Motor kontrol edilmelidir. * Motora monte edilmiş olan ve aşırı ısınmasını algılayan harici termik röle veya harici sıcaklık rölesi bozulmuş olabilir. Kontrol edilmelidir. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E.PTC", "E.PrC", "EPrC" (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "Fault 14" veya "PTC activated" olarak görüntülenir) |
Adı | PTC Termistör hatası |
Muhtemel sebepler | Terminal 2 ile Terminal 10 arasına bağlanan PTC termistörünün direnci, PTC termistör koruma seviyesinde (Pr561) ayarlanan değerden fazla olduğunda invertör çıkışı kapanır. |
Yapılması gereken | * Motorun aşırı yük altında çalışıp çalışmadığını kontrol edin. * PTC termistörünün bağlantısını kontrol edin. * PTC termistör koruma seviyesi ayarını kontrol edin. (Pr561) Bu koruyucu fonksiyonu kapatmak istiyorsanız Pr561 = 9999 yapabilirsiniz.(ÖNERİLMEZ) |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E.PE", "E. PE" (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "Corrupt Memry" olarak görüntülenir) |
Adı | Parametre depolama aygıtı arızası (kontrol devre kartı) |
Muhtemel sebepler | Saklanan parametrelerde bir hata oluştuğunda görünür. (EEPROM hatası) |
Yapılması gereken | * Arka arkaya çok fazla sayıda "parametre yazma" yapılmış olabilir. Bu işlem EEPROM'a zarar vermiş olabilir. * İnverter üzerinde haberleşme yapılıyorsa, sık sık parametre yazma işlemi gerçekleştirirken, RAM yazmayı etkinleştirmek için Pr342'de "1" değerini ayarlayın. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E.PUE", "E. PUE" (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "PU Leave Out" olarak görüntülenir) |
Adı | Parametre ünitesi bağlı değil veya haberleşme koptu |
Muhtemel sebepler | Bu fonksiyon, inverter ile parametre ünitesi arasındaki haberleşme askıya alındığında, örneğin parametre ünitesi bağlantısı kesildiğinde inverter çıkışını durdurur. Bu fonksiyon, PU konnektörü ile RS-485 haberleşmesi sırasında haberleşme hataları oluştuğunda inverter çıkışını durdurur. |
Yapılması gereken | * Tüm enerjiyi kapatıp 1-2 dakika sonra açmayı deneyin. * Parametre ünitesi kablosunun düzgün bağlandığını kontrol edin. * Pr122 Haberleşme hatası algılama süresini yükseltmeyi deneyebilirsiniz. * Haberleşme hatası algılanmasını kapatmayı deneyebilirsiniz. Pr122 = 9999 |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E.RET", "E.rEr", "ErEr" (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "Retry No Over" olarak görüntülenir) |
Adı | Tekrar deneme sayısına aşıldı |
Muhtemel sebepler | Eğer bu uyarıyı alıyorsanız, inverter hata durumunda tekrar çalışmayı denemesi için ayarlanmış demektir. Tekrar çalışmayı denemesine rağmen çalışamaz ise ekranda bu uyarı belirir. Bu uyarı, hatanın sebebi değildir. |
Yapılması gereken | Bu uyarıdan önce görünen hata koduna bakınız. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E. 5", "E. S", "E.CPU", "ECPU", "E 5", "E S", "E5", "ES", (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "Fault 5" veya "CPU Fault" olarak görüntülenir) |
Adı | CPU Arızası |
Muhtemel sebepler | Dahili CPU'nun haberleşme hatası oluştuğunda inverter çıkışını durdurur. |
Yapılması gereken | Lütfen satış temsilciniz ile iletişime geçiniz. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E. 5", "E. S", "E.CPU", "ECPU", "E 5", "E S", "E5", "ES", (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "Fault 14" veya "OC detect level" olarak görüntülenir) |
Adı | Çıkış akımı algılama değeri aşıldı. |
Muhtemel sebepler | Bu fonksiyon, çıkış akımı, Pr150 deki "Çıkış akımı algılama seviyesi" ayarını aştığında etkinleştirilir. |
Yapılması gereken | * Pr150 Çıkış akımı algılama seviyesi, * Pr151 Çıkış akımı algılama sinyali gecikme süresi, * Pr166 Çıkış akımı algılama sinyali tutma süresi, * Pr167 Çıkış akımı algılama çalışma seçimi, ayarlarını kontrol edin. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E.IOH", "EIOH", "E.I0H", "EI0H", "ElOH", "E.lOH", "El0H", "E.l0H", (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "Fault 14" veya "Inrush overheat" olarak görüntülenir) |
Adı | Akım girişi sınır devresi arızası |
Muhtemel sebepler | Bu fonksiyon, giriş akımı sınır devresinin direnci aşırı ısındığında etkinleştirilir. Giriş akımı sınır devresi arızası |
Yapılması gereken | * Sık sık güç açma/kapama işleminin tekrarlanmadığını kontrol edin. * Yukarıdaki önlemi aldıktan sonra sorun hala devam ediyorsa lütfen satış temsilcinizle iletişime geçin. |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E.AIE", "EAIE", "E.AlE", "EAlE", "E.A1E", "EA1E", (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "Fault 14" veya "Analog in error" olarak görüntülenir) |
Adı | Analog giriş hatası |
Muhtemel sebepler | Analog giriş tipi seçim sivici ile Pr267 (Terminal 4 giriş seçimi ayarı) uyuşmuyor. Ön Bilgi: İnverterde, Terminal 4 analog sinyal girişidir. Terminal 4'e giriş yapacağınız analog sinyalin (voltaj/akım) tipini seçmek için inverter üzerinde bir siviç mevcuttur. |
Yapılması gereken | * Pr267 (Terminal 4 giriş seçimi) ayarını kontrol edin. * Terminal 4 giriş tipi seçim sivicini kontrol edin. * Terminal 4'e akım girişi yapıyorsanız, sivici akım tarafına getirin ve Pr267 = 0 (4-20mA) ayarlayın * Terminal 4'e voltaj girişi yapıyorsanız, sivici voltaj tarafına getirin ve Pr267 = 1 (0-5V) veya Pr267 = 2 (0-10V) ayarlayın |
-------------------- | -------------------- |
Panel Göstergesi | |
Sembol | Mitsubishi "E.SAF", "E.5AF", "ESAF", "E5AF", (Taşınabilir tip parametre ünitelerinde "Fault 14" veya "E.SAF" olarak görüntülenir) |
Adı | Emniyet devresi arızası |
Muhtemel sebepler | İnverterin klemenslerinde S1, S2 ve SC uçları kısa beyaz kablolar ile köprülüdür. Köprülerde temassızlık olabilir. S1 ile SC arasındaki veya S2 ile SC arasındaki köprülerden biri açıldığında görünür. Emniyet devresi arızalandığında görünür. |
Yapılması gereken | * Emniyet durdurma fonksiyonu kullanılmadığında S1 ile SC veya S2 ile SC arasındaki kısa devre kablosunun kopuk olup olmadığını kontrol edin. * Emniyet durdurma fonksiyonunu kullanırken emniyet rölesi modülünün veya bağlantısının arızalı olmadığını kontrol edin. * Emniyet durdurma fonksiyonu kullanılmadığında, S1 ve SC terminalleri ile S2 ve SC terminalleri arasında kısa devre teli ile kısa devre yapın. * Güvenlik durdurma işlevini kullanırken, S1, S2 ve SC terminallerinin kablolamasının doğru olduğundan ve güvenlik rölesi modülünden gelen güvenlik durdurma giriş sinyalinin düzgün çalıştığından emin olun. |
DXF, DWG, IGS, STP Mitsubishi İnverter Sürücü 2D, 3D, CAD Çizimleri
Model | Açıklama | Dosya |
---|---|---|
FR-D720S-025SC-EC FR-D720S-025-EC FR-D720S-0.4K-EC | 2D-CAD | D720S02 |
FR-D720S-042SC-EC FR-D720S-042-EC FR-D720S-0.75K-EC | 2D-CAD | D720S03 |
FR-D720S-070SC-EC FR-D720S-070-EC FR-D720S-1.5K-EC | 2D-CAD | D720S04 |
FR-D720S-100SC-EC FR-D720S-100-EC FR-D720S-2.2K-EC | 2D-CAD | D720S05 |
FR-D740-012SC-EC FR-D740-022SC-EC FR-D740-012-EC FR-D740-022-EC | 2D-CAD | D74001 |
FR-D740-036SC-EC FR-D740-036-EC | 2D-CAD | D74002 |
FR-D740-050SC-EC FR-D740-050-EC | 2D-CAD | D74003 |
FR-D740-080SC-EC FR-D740-080-EC | 2D-CAD | D74004 |
FR-D740-120SC-EC FR-D740-160SC-EC FR-D740-120-EC FR-D740-160-EC | 2D-CAD | D74005 |
FR-D720S-0.1K | 3D-CAD | d720s-0_1k_a_igs |
FR-D720S-0.1K | 3D-CAD | d720s-0_1k_a_stp |
FR-D720S-0.1K FR-D720S-0.2K | 2D-CAD | D720S01 |
FR-D720S-0.1K-CHT FR-D720S-0.2K-CHT | 2D-CAD | D720S01 |
FR-D720S-0.1K-EC FR-D720S-0.2K-EC | 2D-CAD | D720S01 |
FR-D720S-0.2K | 3D-CAD | d720s-0_1k_a_igs |
FR-D720S-0.2K | 3D-CAD | d720s-0_1k_a_stp |
FR-D720S-0.4K | 2D-CAD | D720S02 |
FR-D720S-0.4K | 3D-CAD | d720s-0_4k_a_igs |
FR-D720S-0.4K | 3D-CAD | d720s-0_4k_a_stp |
FR-D720S-0.4K-CHT | 2D-CAD | D720S02 |
FR-D720S-0.75K | 2D-CAD | D720S03 |
FR-D720S-0.75K | 3D-CAD | d720s-0_75k_a_igs |
FR-D720S-0.75K | 3D-CAD | d720s-0_75k_a_stp |
FR-D720S-0.75K-CHT | 2D-CAD | D720S03 |
FR-D720S-1.5K | 2D-CAD | D720S04 |
FR-D720S-1.5K | 3D-CAD | d720s-1_5k_a_igs |
FR-D720S-1.5K | 3D-CAD | d720s-1_5k_a_stp |
FR-D720S-1.5K-CHT | 2D-CAD | D720S04 |
FR-D720S-2.2K | 2D-CAD | D720S05 |
FR-D720S-2.2K | 3D-CAD | d720s-2_2k_a_igs |
FR-D720S-2.2K | 3D-CAD | d720s-2_2k_a_stp |
FR-D720S-2.2K-CHT | 2D-CAD | D720S05 |
FR-D720S-008-NA FR-D720S-014-NA | 2D-CAD | D720S01 |
FR-D720S-008-NA FR-D720S-014-NA FR-D720S-025-NA FR-D720S-042-NA | 2D-CAD | BC111D419 |
FR-D720S-025-NA | 2D-CAD | D720S02 |
FR-D720S-042-NA | 2D-CAD | D720S03 |
FR-D720S-070-NA | 2D-CAD | D720S04 |
FR-D720S-070-NA | 2D-CAD | BC111D420 |
FR-D720S-100-NA | 2D-CAD | D720S05 |
FR-D720S-100-NA | 2D-CAD | BC111D421 |
FR-D740-0.4K | 3D-CAD | d740-0_4k_a_igs |
FR-D740-0.4K | 3D-CAD | d740-0_4k_a_stp |
FR-D740-0.4K FR-D740-0.75K | 2D-CAD | D74001 |
FR-D740-0.4K-CHT FR-D740-0.75K-CHT | 2D-CAD | D74001 |
FR-D740-0.75K | 3D-CAD | d740-0_4k_a_igs |
FR-D740-0.75K | 3D-CAD | d740-0_4k_a_stp |
FR-D740-1.5K | 2D-CAD | D74002 |
FR-D740-1.5K | 3D-CAD | d740-1_5k_a_igs |
FR-D740-1.5K | 3D-CAD | d740-1_5k_a_stp |
FR-D740-1.5K-CHT | 2D-CAD | D74002 |
FR-D740-2.2K | 2D-CAD | D74003 |
FR-D740-2.2K | 3D-CAD | d740-2_2k_a_igs |
FR-D740-2.2K | 3D-CAD | d740-2_2k_a_stp |
FR-D740-2.2K-CHT | 2D-CAD | D74003 |
FR-D740-3.7K | 2D-CAD | D74004 |
FR-D740-3.7K | 3D-CAD | d740-3_7k_a_igs |
FR-D740-3.7K | 3D-CAD | d740-3_7k_a_stp |
FR-D740-3.7K-CHT | 2D-CAD | D74004 |
FR-D740-5.5K | 3D-CAD | d740-5_5k_a_igs |
FR-D740-5.5K | 3D-CAD | d740-5_5k_a_stp |
FR-D740-5.5K FR-D740-7.5K | 2D-CAD | D74005 |
FR-D740-5.5K-CHT FR-D740-7.5K-CHT | 2D-CAD | D74005 |
FR-D740-7.5K | 3D-CAD | d740-5_5k_a_igs |
FR-D740-7.5K | 3D-CAD | d740-5_5k_a_stp |
FR-D740-11K | 3D-CAD | d740-11k_a_igs |
FR-D740-11K | 3D-CAD | d740-11k_a_stp |
FR-D740-11K FR-D740-15K | 2D-CAD | D74006 |
FR-D740-012-NA FR-D740-022-NA | 2D-CAD | D74001 |
FR-D740-012-NA FR-D740-022-NA | 2D-CAD | BC111D389 |
FR-D740-15K | 3D-CAD | d740-15k_a_igs |
FR-D740-15K | 3D-CAD | d740-15k_a_stp |
FR-D740-036-NA | 2D-CAD | D74002 |
FR-D740-036-NA FR-D740-050-NA FR-D740-080-NA | 2D-CAD | BC111D390 |
FR-D740-050-NA | 2D-CAD | D74003 |
FR-D740-080-NA | 2D-CAD | D74004 |
FR-D740-120-NA FR-D740-160-NA | 2D-CAD | D74005 |
FR-D740-120-NA FR-D740-160-NA | 2D-CAD | BC111D391-A |
D700-SC Yeteneklerini Keşfet
Mikro sürücü çözümü
Mitsubishi FR-D700 frekans inverteri geliştirilirken, cihazın basit ve güvenilir şekilde çalıştırılmasına, kompakt tasarıma ve ayrıca performans özelliklerinin yükseltilmesi konuları üzerinde durulmuştur. Kompakt sürücüler pazarında standartlar belirleyen bir sürücü oluşturuldu.
Yaylı klemensler, entegre Dijital ayar potlu LED ekran, düşük devirlerde geliştirilmiş performans ve entegre acil durdurma fonksiyonu gibi geliştirilmiş fonksiyonlar ve cihaz özellikleri Mitsubishi FR-D700 ürününü ultra kompakt sınıfta standart haline getirmektedir.
Mitsubishi FR-D700, kullanıcı dostu olması nedeniyle özellikle standart uygulamalarda avantaj sağlamaktadır. Hem basit hem daha karmaşık uygulamalar için doğru çözümdür. Besleme ve taşıma bandı sürücüleri, parça işleme makineleri veya döner kapı ve kapı sürücüleri genel uygulama olarak sayılabilir.
Diyagnostik özelliği sayesinde arıza emniyeti
Bu inverter, kendi çalışma güvenliğini aktif şekilde izler. Örneğin, eğer fan devri %50’ye düşerse, bir ön alarm tetiklenir. Bir dahili ölçme programı, kapasitörlerin yaşlanmasını izlerken bir çalışma saati sayacı operatörün servis için en iyi zamanı planlamasına olanak verir. Hem giriş hem çıkış devreleri için faz hatası izleme sistemi gibi koruma ve aşırı yüklenme fonksiyonları cihazın sorunsuz çalışmasını sağlar.
Ek enerji tasarrufu
Mitsubishi FR-D700, OEC fonksiyonu ile akımı ve dolayısıyla motorun güç tüketimini daha optimum hale getirmeye yardımcı olur. Sonuç olarak, bir konvansiyonel inverterle karşılaştırıldığında enerji gereksiniminde ek bir azalma sağlanmaktadır.
Uzun hizmet ömrü
Mitsubishi D700-SC, 10 yılı aşkın bir hizmet ömrü için tasarlanmıştır. Bunu sağlamak için yüksek performanslı ısıya dirençli kondansatörler, kapalı rulmanlara ve özel yağlama gresine sahip soğutma fanları yer almaktadır. Soğutma havasının akışı, elektronik elemanlarla değil sadece ısı alıcılarıyla temas etmektedir. Böylece, elektronik elemanlar üzerinde toz veya kir toplanmamaktadır. Daha uzun hizmet ömrü sağlayan başka bir özellik olarak, devre kartları, tek veya çift tabakalı koruyucu kaplamayla yıpratıcı ortam koşullarına karşı korunmaktadır.
Geliştirilmiş fonksiyon kapsamı
Hem operatörün hem değerli makinelerin korunması amacıyla, Mitsubishi D700-SC çeşitli harici faktörlere büyük hassasiyetle yanıt vermesini sağlayan fonksiyonlara sahiptir.
“Güvenli Tork Kapalı” (STO) güvenlik fonksiyonu, EN 61800-5-2’e uygun
“Güvenli Tork Kapalı” fonksiyonu (STO), motoru beslemeden ayırır ve beklenmeyen bir yeniden başlatmayı engeller. Böylelikle motor duruşa geçer. Kontaktörlü geleneksel teknoloji ile karşılaştırıldığında bu entegre edilmiş Güvenlik fonksiyonu, donanım, kablolama ve bakım işlemlerini azaltarak daha yüksek performans ve parça ömrü sağlar.
Basit çalıştırma
- Basit kablolama
- Kolay parametre ayarı
- Entegre kontrol ünitesi
- Basit ağ bağlantısı
- Kısa servis süresi
- Kısa süreli elektrik kesintilerinde kontrollü yavaşlama
- Elektrik kesintileri sonrasında otomatik yeniden başlatma
- Entegre acil durdurma fonksiyonu
Daha fazla standart fonksiyonlar
- Sensörsüz vektör kontrolü
- Bağımsız motor ayarı
- %200 yüksek aşırı yüklenme kapasitesi
- Entegre fren transistörü